Briefadres
Een briefadres vraagt u persoonlijk aan als u tijdelijk geen woonadres hebt. Een briefadres is het adres waar u uw post ontvangt van officiële organisaties zoals de gemeente en de Belastingdienst.
Afspraak maken
Maak een afspraak voor het aanvragen van een briefadres. U moet meenemen:
- geldig identiteitsbewijs
- kopie identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of eigenaar van het pand waar u uw briefadres laat registreren
Wanneer vraagt u een briefadres aan?
- U bent dak- of thuisloos
- U verblijft tijdelijk in het buitenland (korter dan 8 maanden)
- U woont in een blijf-van-mijn-lijfhuis
- U woont in een verpleeghuis
- U oefent een ambulant beroep uit (zoals binnenvaartschipper)
- Vanwege veiligheidsreden
Hulp nodig?
Op de website van Rijksoverheid(Verwijst naar een externe website) leest u meer over het hebben van een briefadres. Heeft u toch nog vragen? Neem contact op met de gemeente. Wij helpen u graag.