Onze organisatie
De ambtelijke organisatie ondersteunt het gemeentebestuur en voert allerlei gemeentelijke taken uit. De medewerkers werken vanuit het gemeentehuis aan de Singelpark in Odijk. De gemeentelijke organisatie wordt geleid door de directeur/gemeentesecretaris, Mark van der Jagt. Hij vormt de verbinding tussen het college van Burgemeester & Wethouders en de ambtenaren en vormt samen met de afdelingshoofden het Management Team (MT). De organisatie bestaat uit vijf afdelingen, elk met verschillende teams.
Concernstaf
Concern control
De concerncontroller adviseert het directieteam en bestuur over bedrijfsvoering, risicomanagement en interne beheersing. Tevens stimuleert de concerncontroller controlbewustzijn en waarborgt de kwaliteit van processen en naleving van richtlijnen.
Mens en organisatie
Het team M&O biedt advies en ondersteuning op het gebied van personeel, organisatie en procesmanagement aan managers en medewerkers.
Directiesecretaris
De directiesecretaris zorgt dat de besluitvormingsprocessen inhoudelijk goed, tijdig en efficiënt verlopen.
Dienstverlening
Bestuurszaken
Het team Bestuurszaken ondersteunt de gemeente met juridisch expertise en advies, waaronder advies over wetgeving en contracten. Daarnaast verzorgt het team de afhandeling van bezwaar- en beroepschriften, Wet open overheid oftewel Woo-verzoeken, klachten en waarborgt de juridische kwaliteit van het handelen van de gemeente.
Facilitaire zaken
Het Facilitair team levert facilitaire ondersteuning aan de hele gemeentelijke organisatie, gericht op een gastvrije en goed functionerende werkomgeving voor medewerkers en bezoekers.
Financiën
Het team Financiën is verantwoordelijk voor het strategisch financieel beleid, de financiële advisering van het college en management, en een nauwkeurige uitvoering van de financiële administratie.
Bestuurssecretariaat
Het bestuurssecretariaat biedt secretariële en organisatorische ondersteuning aan bestuur, management en afdelingen. Ook worden in dit team kabinetszaken behandeld.
Informatievoorziening
Het team Informatievoorziening is verantwoordelijk voor de kaders en het beleid van de digitale dienstverlening en voorzieningen van de gemeente. Belangrijke thema’s hierin zijn informatiebeveiliging, continuïteit en bescherming van persoonsgegevens. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor digitale producten en diensten, waaronder de archivering en beheert ze diverse applicaties van de gemeente.
Inkoop
Inkoop is verantwoordelijk voor het inkoopbeleid en biedt advies over zowel inkoopprocessen als aanbestedingen.
Klantcontactcentrum
De belangrijkste taak van het KCC is het beantwoorden van vragen van bewoners en ondernemers. Daarnaast worden alle zaken die te maken hebben met de burgerlijke stand hier afgehandeld en worden vergunningen op grond van bijzondere wetten en de algemene plaatselijke verordening verleend.
Communicatie
Het team Communicatie zorgt dat het beleid, de advisering en de uitvoering van de gemeente Bunnik duidelijk, toegankelijk en betrouwbaar zijn voor alle inwoners, bezoekers, ondernemers en het bestuur.
Backoffice burger
De Backoffice houdt zich bezig met werkzaamheden op het gebied van burgerzaken, waaronder GBA, naturalisatie en verkiezingen.
Openbare Orde en Veiligheid (OOV)
Het team OOV heeft als belangrijke taak om de burgemeester te ondersteunen bij de handhaving van openbare orde en veiligheid. Verder worden de evenementenvergunningen in dit team behandeld.
Ruimtelijke Ontwikkeling
Ruimtelijke Ontwikkeling
Allerlei taken op het gebied van Ruimtelijke Ordening, zoals implementatie Omgevingswet, behandelen complexe aanvragen met hun procedures, volkshuisvesting, cultuurhistorie en economie. Er wordt aan allerlei projecten gewerkt, zoals de Omgevingsvisie of flexwonen. De grootste twee zijn Kersenweide en Stationsgebied.
Vergunningverlening
Verantwoordelijk voor het verlenen van omgevingsvergunningen en het toezicht en de handhaving daarop.
Toezicht
Het uitvoeren van controle ter voorkoming van overtredingen en het naleven van voorschriften uit vergunningen of regelgeving.
Handhaving
Het herstellen en eventueel bestraffen van het niet naleven van voorschriften uit vergunningen of regelgeving.
Ruimtelijke Regie
Mobiliteit, kabels & leidingen, wegen, verkeer
Dit team is bezig met de aanleg en het onderhoud van wegen, fietspaden, voetpaden, verkeerslichten en verlichting. Ze voeren de regie bij de aanleg van kabels en/of leidingen van netbeheerders.
Gemeentelijk groen, landschap, recreatie, erfgoed
Binnen dit team houdt men zich bezig met richting geven aan hoe ons landschap, natuur en groen vorm krijgt in een snel veranderende samenleving. Dit gaat bijvoorbeeld om de verzorging van het openbaar groen, speelplekken voor de jeugd en de regievoering over de gemeentelijke begraafplaats.
Grondstoffen & reiniging
De gemeente is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van beleid en strategieën voor afvalbeheer, met een focus op duurzaamheid en milieubescherming.
Water, riolering en civiele kunstwerken
Dit team draagt zorg voor een zo goed mogelijk werkend rioleringssysteem, zodat we het afvalwater kwijt kunnen. Ze onderhoudt civiele kunstwerken, zoals bruggen en tunnels.
Energie en Milieu
Dit team houdt zich bezig met de veranderopgaven uit het Klimaatakkoord voor onze gemeente. Denk daarbij aan aanpassing aan klimaatverandering, verduurzaming, energietransitie en circulaire economie.
Gemeentelijk vastgoed
Het team Gemeentelijk vastgoed beheert, verhuurt en ontwikkelt het gemeentelijk vastgoed.
Sociaal Domein
Beleid
Het beleidsteam werkt themagericht. De thema's zijn Opvoeden en groeien, Groeien, Zorg en welzijn, Werk en inkomen en Leefbaarheid en gezondheid. De beleidsadviseurs zijn actief op een van de thema's. Er wordt nadrukkelijk samengewerkt binnen de regio ZOU.
Backoffice
De back office biedt ondersteuning binnen de afdeling Sociaal Domein. De aandachtsgebieden zijn planning en control, toezicht, kwaliteit, monitoring en contractmanagement, juridische kwaliteit, functioneel beheer, leerlingenvervoer en leerplicht, declaratiefonds, facturering en administratie.
Centrum voor Elkaar
De medewerkers van het Centrum voor Elkaar helpen inwoners met hun vragen over (psychische) zorg, jeugdhulp, welzijn, woonbegeleiding, verslaving en werk. Ze werken nauw samen met zorginstellingen, scholen, consultatiebureaus, huisartsen en wijkverpleging.
Vragen?
Bel ons via 030 659 4848(Verwijst naar een externe website) of stuur een e-mail naar info@bunnik.nl(Verwijst naar een e-mailadres).