Gemeente Bunnik zet sterker in op veiligheid

Datum: 28 mei 2018

Integrale controles bij ondernemers

De gemeente is bezig met de actualisatie en het opstellen van een aantal beleidsdocumenten en verordeningen die gelden voor horecaondernemers en evenementenorganisatoren. In deze documenten en verordeningen staat onder andere beschreven wat de eisen zijn voor het veilig organiseren van een evenement. Maar ook de regels en termijnen voor een vergunningsaanvraag en de regels bij alcoholverstrekking en de wettelijke leeftijdsgrens hiervan.

Veilig voor iedereen

De gemeente zet hiermee sterker in op een veilig en optimaal woon-, leef- en werkklimaat voor iedereen in de gemeente Bunnik. “We zijn niet voor niets jaarlijks de beste gemeente om in te wonen van de provincie Utrecht. En dat willen we graag zo houden. Een evenement is vooral fijn, als dat ook veilig en prettig verloopt”, zegt burgemeester Roland van Schelven.

Integrale controles

Om erop toe te zien dat de wetten en regels worden nageleefd, voert de gemeente dit jaar integrale controles uit waarbij ondernemers een bezoek kunnen verwachten van een toezichthouder of buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) van de gemeente. De ambtenaar zal eerst met de ondernemer in gesprek gaan om samen te kijken naar oplossingen voordat er handhavend wordt opgetreden. Overtredingen die van zeer ernstige aard zijn, worden wel direct aangepakt.

Bunnik.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten